Kategorie

Wynagrodzenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik zatrudniony w księgowości, w ramach swoich godzin pracy, dodatkowo prowadził zajęcia z zakresu rachunkowości na kursie organizowanym przez pracodawcę. Czy zamiast przyznania dodatku pracodawca może zawrzeć z pracownikiem umowę cywilnoprawną o przeprowadzenie zajęć?
Czy – w związku z brzmieniem art. 80 ust. 1 ustawy o Policji – do stażu pracy pracownika służby cywilnej, uprawniającego do wysługi lat i nagrody jubileuszowej, należy wliczać wcześniejsze okresy pracy w Policji, jeśli między okresem pracy w Policji a obecnym okresem zatrudnienia wystąpiła przerwa dłuższa niż rok?
Do podstawy wymiaru trzynastki za 2009 r. wliczyliśmy pracownikowi, który przebywał na zwolnieniu lekarskim, dodatek stażowy w całości. Czy postąpiliśmy słusznie, czy powinniśmy ten dodatek wliczyć tylko za dnie przepracowane?
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów 5 listopada 2009 r. wydała pismo (nr DP-171-471920/09/MT) w sprawie dodatków specjalnych dla pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru i powołania.
W tym roku o 1,6 mld zł wzrośnie subwencja oświatowa dla samorządów m.in. w związku z podwyżkami dla nauczycieli. Nie zabraknie też środków na realizację rządowego programu „Radosna szkoła”, na którą przewidziano w rezerwach celowych 150 mln zł.
Z końcem roku pracodawca tworzący zakładowy fundusz świadczeń socjalnych powinien ustalić przeciętną liczbę osób zatrudnionych w zakładzie w danym roku i dokonać stosownej korekty odpisów przekazanych na ten fundusz.
Podstawy prawne i praktyczne wskazówki ustalania relacji między kompetencjami zastępców wójtów (burmistrzów, prezydentów) a poziomem ich wynagrodzeń.
Dyżur to pozostawanie pracownika w dyspozycji pracodawcy poza normalnymi godzinami pracy, w wyznaczonym miejscu i czasie, w stałej gotowości do świadczenia pracy. Wynagrodzenie za dyżur zależy od tego, czy w tym czasie pracownik rzeczywiście wykonywał pracę.
Jestem skarbnikiem gminy. Otrzymuję dodatek funkcyjny według stawki 7 w wysokości 1364 zł, tj. 124% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania. Czy jest obliczony właściwie, czy nie powinien wynosić, zgodnie z 7 stawką, od 141 do 160% najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, czyli przynajmniej 141% × 1100 zł = 1551 zł?
Pracownik wyjechał w krajową delegację, trwającą od 8 do 12 godzin. Miał w tym czasie zapewniony jeden posiłek (obiad). Czy należy mu wypłacić pół diety, czy w ogóle się nie należy?
Zatrudniliśmy w naszej szkole na 1/2 etatu na czas określony nauczyciela będącego na emeryturze (bez zawieszania tej emerytury). Czy nauczyciel ten ma prawo do świadczeń z zfśs w naszej szkole oraz w tej, z której przeszedł na emeryturę?
Premiowanie nie jest odrębną formą wynagradzania, lecz stanowi uzupełniający element podstawowego systemu płac, a niekiedy wzmacnia ten system. Większość pracodawców uwzględnia premie w swoich zasadach wynagradzania jako element płacy pracownika, a w niektórych przypadkach nadaje jej znaczącą rolę.
Czy przepisy nakazują wprost mianowanie funkcjonariusza Straży Granicznej na wyższe stanowisko służbowe w momencie uzyskania przez niego wymaganych kwalifikacji? Czy też decyzja o awansowaniu funkcjonariusza zależy jeszcze od innych czynników. Dowiedz się więcej na temat statusu strażnika granicznego 
Urzędnikom administracji rządowej i samorządowej odbywającym podróże służbowe poza granicami Polski przysługują diety oraz zwrot kosztów m.in. noclegów i przejazdów. Dowiedz się, jak prawidłowo wyliczyć koszty takiego wyjazdu, gdy celem podróży jest jeden z krajów Unii Europejskiej.
Którym aktem prawnym powinien kierować się pracodawca, ustalając dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły: rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników niebędących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej oraz w niektórych innych jednostkach organizacyjnych, rozporządzeniem Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych?
Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych wydała 27 lutego 2009 r. stanowisko dotyczące uwarunkowania wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla wójta, (burmistrza, prezydenta miasta), starosty i marszałka od uchwały rady gminy, powiatu lub sejmiku województwa. Sprawdź, jakie uprawnienia w tym zakresie mają radni.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, zwane „trzynastką”, przysługuje pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Inni pracodawcy mogą dobrowolnie wypłacać „trzynastkę”. W tym celu w wewnątrzzakładowych przepisach płacowych muszą ustalić (dowolnie) wysokość takiego świadczenia, termin jego wypłaty oraz zasady nabywania do niego prawa.
Pracownicy gminy dostają dodatek za wysługę lat - dodatek stażowy, który jest im wypłacany w stałej wysokości zarówno za okres wykonywania pracy, jak i za okres choroby. Kiedy od takiego składnika wynagrodzenia powinny być naliczane składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, a kiedy ten przychód jest zwolniony od składek? Czy w przypadku gdy pracownik choruje i za ten okres otrzymuje wynagrodzenie chorobowe oraz dodatek stażowy, to od tej części dodatku (przypadającej na okres pobierania tego wynagrodzenia) powinna być naliczona składka na ubezpieczenie zdrowotne?
Nie może być tak, że w przypadku zbiegu kilku uprawnień do uzyskania dodatku funkcyjnego z tytułu zajmowania stanowiska i sprawowania przez nauczyciela funkcji przysługuje tylko jeden wyższy dodatek funkcyjny.
Szefowie urzędów zyskają większe możliwości elastycznego kształtowania płac podwładnych. Rząd zamierza zlikwidować dodatek specjalny dla pracowników Służby Cywilnej. Dyrektorzy nie otrzymają dodatku funkcyjnego, który z dodatkiem specjalnym zastąpi system premiow.
W jaki sposób - na podstawie przepisów rozporządzenia z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego - należy ustalić stawkę dodatku funkcyjnego głównego księgowego? Czy dodatek ten musi mieścić się w 9 grupie, czy też może on stanowić kwotę niższą i mieścić się np. w 3 grupie?
Jestem zatrudniona na stanowisku głównej księgowej w jednostce budżetowej. Z dniem 9 kwietnia 2008 r. otrzymałam podwyżkę wynagrodzenia na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 28 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego obowiązującego od pierwszego maja.
Rada miejska gminy nie ma upoważnienia do wskazywania okresów, za które nie przysługuje dodatek motywacyjny oraz dodatek funkcyjny dla nauczycieli.
Nie mniej niż 2155 zł ma wynosić kwota bazowa dla nauczycieli w przyszłym roku. Średnie wynagrodzenie stażystów będzie równe kwocie bazowej, obecnie stanowi tylko 82 proc.. Nauczyciele dyplomowani otrzymają 1,3 proc. podwyżki, czyli mniej niż planowana inflacja.
Skoro Karta Nauczyciela w sposób jednoznaczny reguluje kwestię terminu wypłaty składników wynagrodzenia, to nie można tego zagadnienia uznać za powierzone przez ustawodawcę do unormowania w regulaminie wynagradzania nauczycieli.
Czy dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2007 r. dla wójta gminy można wypłacić na wniosek i z podpisem przewodniczącego rady gminy? Czy też tzw. „trzynastka” dla wójta gminy powinna być przyznana przez radę gminy uchwałą?
Kto i kiedy decyduje o wzroście wynagrodzeń w administracji samorządowej? Kiedy osoby zatrudnione w samorządzie mogą liczyć na podwyżki?
Kto i kiedy decyduje o wzroście wynagrodzeń w administracji samorządowej? Kiedy osoby zatrudnione w samorządzie mogą liczyć na podwyżki?